A sikeres MLM rendszer 4 alappillére
O |
A fenti idézet célja elsősorban azok számára világos, akik több éves tapasztalattal rendelkeznek a hálózati marketing rendszerében, és azt kívánom, hogy ez az idézet legyen a kezdete köztem és Ön, mint kolléga között, akivel tapasztalatcserét folytatok arról, hogy ez az új szakma milyen bevételi forrásokat tartogat nekünk az életben. Ez nem jelenti azt, hogy ez az idézet nem lesz hasznos a kezdőknek, épp ellenkezőleg! Új dolgokba belevágni nagy kaland, de valamit kezdeni kell az életben!
Az MLM rendszeréhez hasonlóval valószínűleg már találkozott eddig is. Nem az a lényeg, hogy forradalmi újdonságot találjunk ki, hanem, hogy az üzleti lehetőségek alappilléreiben rejlő tudást, hogyan használjuk fel földi küldetésünk kiválasztásához. Minél több embernek erősíteni kell az MLM rendszerét, hogy megszüntessük a kételyeket, hiszen jó üzleti lehetőséget, jó ajánlatot és sok új munkahelyet jelent.
Ha jelenleg van olyan üzleti vállalkozása, amelyért kap annyi pénzt, hogy valóban nincs szüksége arra, hogy megfontolja ezt az új üzleti lehetőséget, akkor ne tegye. Ha nem keres annyi pénzt, hogy kényelmesen, nyugodtan éljen, ha nem elégedett azzal, amije van, akkor higgye el, hogy ez a lehetőség megváltoztatja anyagi helyzetét! Az egyik legbiztonságosabb út a siker eléréséhez olyan, mint egy utazás: nem kell mérlegelni a lehetőségeket, hanem el kell indulni és a legtöbbet kihozni magunkból.
Megpróbálom példákkal alátámasztani állításaimat! Természetesen a példák felsorolása után részletesen kifejtem őket. Tehát:
-
Termék
-
Vállalat
-
Hálózatépítő
-
Rendszer
TERMÉK:
Az egyes pontok részletezése a következő:
-- Minőségi termékek, termékcsaládok. Panaszokat kezeli az MLM.
-- Céltudatos – ésszerűen szükséges MLM értékesítési rendszer.
-- Nem annyira a szabadalmak védik, hanem inkább az MLM kizárólagos rendszere.
-- Versenyképes a piacon, mivel egyre több és több szerencse-hálózat álcája sem tud versenyezni a termékekkel.
-- A termékek elég innovatívak ahhoz, hogy vásárlásra bírja a keresletet, de nem annyira innovatív, hogy pár hónap után vagy néhány év alatt arra a következtetésre jussunk, hogy a piac még nem áll készen számunkra.
Vállalat:
-- Stabil vállalat, megfelelő jövokép és a küldetés az alapja a sikeres üzletnek.
-- Tőke, amely biztosítja a termékhiányt vagy felesleget, ami szintén akadályozza az üzletet.
-- Találékonyság és alkalmazkodás a piaci körülményekhez.
-- Hatékony információs rendszer, amely elengedhetetlen az MLM rendszerek felügyeletéhez, rendszeres és hatékony számlázás és jutalékfizetés.A forgalmazás jó szervezése, gyártó és értékesítő központok, hálózatépítők.
-- Megfelelő vállalatirányítás, akik tudják az igényeket és az MLM értékesítési rendszerét úgy kezelni, mint a hagyományos értékesítést. Úgy gondolom, hogy a vezetés és a szervezés területén nem a termelés, hanem a forgalmazási kapcsolatokat építő belső ügyfelek, a hálózat munkatársai a legfontosabb láncszemei az MLM sikerének.
Hálózatépítők:
-- Ön, mint vezető a hálózat középpontjában áll. Ön a legfontosabb személy, akitől lehet tanulni, és aki támogatja üzlettársait.
-- Az Ön eredményességi szintje közvetlenül kondicionált és korlátozott, mértékét az eredmények és a vezetők határozzák meg. Ismétlem: a legfontosabb termelési gépezet a hálózatépítőket gyártó gépek, azaz a vezetők.
-- Az MLM több mint egy munkahely. Az MLM kapcsolat az emberekkel. Személyes, együtt érző, nagyon erkölcsi és emberi. Ha a vezető azt szeretné, hogy másolódjon, akkor tisztességes és mélyen bensőséges emberi kapcsolatokat kell létesítenie üzlettársaival.
-- Az oktatás. Ha megengedik nekem, hogy csak egyetlen tulajdonsággal jellemezzem a hálózati marketing lényegét, azt mondanám: termékek forgalmazása. Azt mondanám, hogy a lényeget mindenki meg tudja tanulni, hogy hogyan lehet sikeres, majd megismerkedik a hálózattal, és a vezetők pedig megtanítják neki a hálózatépítést.
Rendszer:
-- Marketingterv vagy javadalmazási terv, éppen ahogy hívják. Ez csak a rendszer egy része. Fontos, de akkor is csak egy része. A marketingterv legyen egyszeru, modern, és motiválja a vezetőket és az új üzlettársakat annak érdekében, hogy sikeresek legyenek.
-- Egy jó információs rendszer nyomon követi és kalkulálja az eredményeket. Ne feledje, hogy az MLM jelenlegi formájában csak a számítógépek alkalmazásával biztosított a nyomon követés.
-- Az értékrend, az etikai kódex, a kultúra, ami mind-mind szükségesek, hogy az MLM cégek a túlélés érdekében legyőzzék a kihívásokat, amelyek elkerülhetetlenül előfordulnak.
-- A modern eszközök segítik a hálózat tagjait az eredményesség fenntartásában és megtartja a motivációjukat, hogy ez a legjobb és a leglojálisabb cég, ahol dolgoznak. Ezek a következők: hirdetések (amelyek gyakran régi hálózatépítőket vonzanak), internet, szervezett előadások vezetőknek és hálózatépítőknek, versenyek, kihívások és így tovább.
Üdvözlöm, és sok sikert kívánok!