Fogyasztói klubrendszer létrehozása

2012.03.23 08:57

 

Errõl van itt tehát szó. Nem termékeket kell értékesíteni - ezt az ellátó válalat teszi. A dolog úgy mûködik, hogy az MLM anyacég nagykereskedelmi raktárakat hoz létre világszerte, amelyekben egy nagykereskedelmi kártyával lehet csak vásárolni. Ebben hasonlít a METRO áruházakhoz. A különbség abban van, hogy ezeket a kártyákat nem közvetlenül a vállalat bocsátja ki, hanem a kártyák egymáshoz kapcsolódnak. Amint Ön megszerezte rá a jogot,lehetõsége van rá, hogy másnak is ilyen diszkont vásárlói jogot adjon. Az Ön feladata tehát egy vásárlói klub hálózat felépítése, Ön pedig egy ilyen profilú vállalkozás - egy bizonyos méret után pedig vállalat - tulajdonosa lesz.

Amikor Ön hálózatot épít, tulajdonképpen utakat, csatornákat épít ki a gyártó cég és a fogyasztók között.

Naivitás persze azt gondolni, hogy ez a dolog úgy mûködik, hogy én szólok 2 embernek, aztán azok is szólnak 2 embernek... és így tovább. EZ EGY SZAKMA- Érteni kell hozzá.Pontosabban fogalmazva meg kell tanulni érteni hozzá.

Ebben a munkában pedig Ön  - kezdetben mindenképpen - a kapcsolataira tud támaszkodni.(Ezért is szokták az MLM-et - ha a tevékenységi oldaláról közelítjük meg - kapcsolati marketingneknevezni.) Nem úgy, hogy letámadja õket, hanem csak felajánlja nekik is a nagykereskedelmi vásárlás lehetõségét. Erre nagyon sokan nyitottak. Õk nem Öntõl fognak vásárolni, hanemközvetlenül a cégtõl, a saját diszkont kátyájukkal. Az Ön jövedelme tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységbõl származik. Mivel az igazi hálózazi marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámöltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azokanak fizetik ki, akik ezt a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik adott esetben Önnek. 

Az AJÁNLÁS szónál érdemes megállni egy kicsit, mert a dolog azért nem ennyire egyszerû. A szakirodalomban gyakran szoktak hivatkozni a szájreklámra, mint a leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszközre. Pl.:megnézek egy jó filmet, amit aztán ajánlok a barátaimnak is. Nincs is ezzel gond, amíg a mozi nem fizet nekem ezért. Mert ha így lenne, rögtön "homokszem kerülne a gépezetbe", a barátaimban mindjárt felmerülne a gyanú, legalább tudat alatt, hogy talán nem is annyira jó ez a film, csak azért ajánlom, mert hasznom származik belõle. Amint tehát a pénz belép a tranzakcióba, attól az megszûnik tisztán csak ajánlás lenni. Ettõl még a film lehet valóban jó, csak azt akarom ezzel mondani, hogy a puszta felajánlás kevés. Meg kell tanulni a megfelelõ módon reklámozni , azaz végsõ soron eladni

A szponzor
Ez egy olyan eleme a hálózati kereskedelemnek, ami semmilyen más üzletben sem fordul elõ. A szponzor az a személy, aki - miután megmutatta az üzleti lehetõséget - nem távozik el, hanem ott marad és segít Önnek abban, hogy sikeres legyen, azért, mert õ maga anyagilag érdekelt ebben

Legjobban talán az edzõhöz lehetne hasonlítani a szerepét. Az edzõ sem azt mondja, hogy: Oké, gyerekek! Akkor menjetek, fussatok sokat és gyorsan, akkor erõsek lesztek, aztán majd találkozunk az olimpián. Viszlát és sok sikert! 

Nem. Az edzõ az, aki ért ahhoz, hogy hogyan lehet valaki sikeres az adott sportban.Sõt lehet, hogy az egyes sportolóknak különbözõ tanácsokat fog adni. Kinek-kinek amire a személyes fejlõdéséhez szüksége van. Edzéstervet készítenek a sportolóval közösen, aztán folyamatosan ott van, figyel, segít kijavítani a hibákat.

Ehelyett ott áll pálya szélén, síppal a kezében, és azt mondja: gyorsabban! Egyszerûen erre lett felbérelve. Érdekes megfigyelni, hogy még a legsikeresebb sportolóknak, bajnokoknak is van edzõjük. Tudják, hogy önmaguktól hajlamosak lennének kiengedni, lazsálni. Ilyen az emberi természet. Fizetnek hát valakinek, hogy az élõ lelkiismeretük legyen. Egyszerûen szükségük van valakire, aki nem õk. Egy külsõ szakértõ, aki mintegy felülrõl látja a tevékenységüket. Olyan ez, mintha Ön bent lenne egy labirintusban, az edzõ meg fent ül egy magaslaton, és onnan irányítja Önt.  

A szponzor pontosan ilyen. Lehet, hogy egyéb kvalitásokban elmarad a szponzorálttól, deõ felülrõl látja az üzletet. Ennél fogva egy segédmunkás is ki tud vezetni a labirintusbólegy akadémikust, vagy egy vállalat igazgatót is.

Elõfordul, hogy a szponzor csak kis idõvel korábban kezdte el az üzletet. De már ebben az esetben is legalább egy fél fejjel magasabban van a labirintusban, mint a szponzoráltja. Azonban ott van egy egész csapat ember, aki segíteni tud: a szponzor-vonal (a szponzor szponzora, annak a szponzora stb.). Ezeknek az embreknek mind anyagi érdekük fûzõdik hozzá, hogy segítsék - adott esetben - Önt. 

A szponzor feladata felelõsségteljes: ha elindított valakit az üzletben, elõször is meg kell tanítania õt is szponzorálni. Majd meg kell tanítania arra, hogyan taníthat meg õ is másokat erre.Meg kell tanítania tanítani

Így már talán érthetõ, hogy miért beszélnek gyakran ebben az üzletben vezetéstõl, ill.vezetõképzésrõl.
A vezetés egyik legjobb defíníciója:

A vezetõ az, aki: vezetõket képez

A szponzorálás az, ami ezt az üzletágat naggyá teszi. Ez nem egyszerû toborzás, pláne nem beszervezés, ahol összecsõdítünk egy csomó embert. Sok ember együtt, vezetés nélkül, csak tömeg. A tömegek pedig ritkán szoktak elõremutató dolgokat csinálni. Ahogy az Ön üzlete növekedni fog, Ön ki fog nevelni a saját szervezetén belül vezetõket, miáltal Önbõl is vezetõ válik.

Ön létrehozott egy szervezetet és kinevezte magát igazgatónak az élére.

Összefoglalva:
  • Az MLM egy kereskedelmi rendszer termékek értékesítésére, de a jövedelem szervezetépítésbõl származik nem termékek eladásából.

  • Kell tudni eladni, de elsõsorban önmagunkat, azt, hogy bízzanak bennünk, majd azt a hasznot, amit üzletünk és termékeink a leendõ ügyfeleinknek biztosíthatnak.
    Az emberek sohasem termékeket vesznek, hanem megoldást a problémáikra.

  • Egy olyan vállalkozás  - vállalat - felépítésére nyílik lehetõség, amelyegyszere tud adni pénzt, idõt, és egészséget.